preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
dokumenti
malo soli...

Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:

- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
        

 Robert Fulghum

nastavni projekti 2011/12

.

Školski se kurikul najdjelotvornije ostvaruje kroz nastavne i izvannastavne školske projekte.

Nastavni projekti uključeni su u redovitu školsku satnicu, ne zahtijevaju posebnih organizacijskih napora (osim multidisciplinarnoga povezivanja ili integracije nastavnih sadržaja iz više nastavnih predmeta).


NASTAVNI PROJEKTI u šk. god. 2011/12

 

 UPOZNAJMO DOMOVINU

Višednevna ekskurzija učenika osmoga razreda ostvarit će u studenome. Plan učeničkih aktivnosti detaljno se razrađuje na Učiteljskom vijeću. Osmišljeni su projektni zadatci jer će učenici iskoristiti ekskurziju za prikupljanje podataka potrebnih za ostvarenje nastavnih projekta učenika osmoga razreda po naslovom «Upoznajmo domovinu».

 

Projekt je razrađen u skladu s postavkama teorije o višestrukim inteligencijama. Potprojekti s različitim ulazima su:

 

  •  TEČE, TEČE I TEČE JEDAN SLAP (jezično prirodoslovni projekt)
  • TIPIČNA LIČKA NASTAMBA   (povijest/Tehnička kultura (praktični rad/)
  • PRIRODNI IDENTITET LIKE I DALMATINSKE ZAGORE  (priroda/biologija)
  • PREHRANITI SE ŽIVEĆI U LICI (kultura življenja)

(više o projektu "Ekskurzija")

 

U okviru sveškolskoga multidisciplinarnoga projekta ŽIVJETI NA BRAČU U SKLADU S PRIRODOM I KULTURNOM BAŠTINOM, kojega ćemo ostvarivati ove godine s učenicima od 1. do 8. razreda, u okviru redovite satnice, realizirat će se ovi nastavni potprojekti:

 

 ŽIVOT U OBITELJI NEKAD I DANAS   (1.razred)

CILJ:

Upoznati kulturu življenja u zavičaju nekad i danas

Upoznati način života u obitelji, dnevne aktivnosti i podjelu uloga među članovima obitelji

Saznati u kakvim su kućama živjeli stanovnici našeg zavičaja u prošlosti

AKTIVNOSTI:

U neposrednoj stvarnosti pronaći nastambe u kojima su u prošlosti živjeli Pučišćani

Dokumentirati fotografijama

U razgovoru s mještanima (intervju) otkriti način života starih Pučišćana, čime su se bavili i kakva je bila podjela uloga među članovima obitelji

Prikupiti dokumentaciju

MJERLJIVI REZULTATI:

Javno predstavljanje rada

 

 

 KULTURA STANOVANJA NEKAD I DANAS  (2. razred)

CILJ:

Upoznati zavičajnu graditeljsku baštinu te kulturu stanovanja i s njom povezanu kulturu življenja u zavičaju nekad i danas

saznati u kakvim su kućama živjeli stanovnici našeg mjesta u prošlosti

saznati na koji način su gradili svoje kuće, kakav je bio raspored prostorija i koja im je bila namjena

osvijestiti kod učenika i drugih mještana spoznaju o vrijednosti starih stambenih objekata te nužnost njihova očuvanja.

AKTIVNOSTI:

U neposrednoj stvarnosti pronaći i proučiti kuće u kojima su  u prošlosti živjeli Pučišćani,

opisati i dokumentirati fotografijama

opisati način izgradnje kuća

istražiti razmještaj prostorija u kući, njihovu funkciju

razgovarati s mještanima (intervju)

prikupiti materijale i izraditi maketu stare kuće.

MJERLJIVI REZULTATI:

Javno predstavljanje rada

 

 

 GRAĐENJE, STANOVANJE I KULTURA ŽIVLJENJA

 SLIKE IZGUBLJENOG VREMENA (PRVI PUČIŠKI KAŠTIL)

3. razred

 

CILJ

Spoznati važnost objekata tradicionalne arhitekture kao povijesnih spomenika.

Razviti zanimanje za kulturno nasljeđe  i potrebu da ga se štiti i čuva.

 

AKTIVNOSTI

Posjetiti i proučiti objekt tradicionalne arhitekture – Kaštil Ciprijana Žuvetića

Opisati ga i dokumentirati fotografijama

Opisati karakteristike stila gradnje

Istražiti razmještaj prostorija i njihovu funkciju

Proučiti zanimljivosti povezane s objektom

Intervjuirati vlasnika kaštila

Pripremiti materijal za izradu makete kaštila

 

MJERLJIVI REZULTATI RADA

Javno predstavljanje rada

 

 

 ALATI I ZANATI  (4. razred)

 

CILJ

spoznati važnost i djelokrug rada nekadašnjih obrtnitka i zanatljija te namjenu i naziv tradicionalnih alata

upoznati zavičajni leksik povezan s različitim zanatima, ponajprije kamenarskim, osvijestiti važnost očuvanja zavičajnoga leksika

 

AKTIVNOSTI

posjetiti ljude koji se bave određenim zanimanjima te se upoznati s alatima

posjetiti klesarsku školu

posjetiti obrtničku klesarsku radionicu

intervjuirati

dokumentirati fofografijama, opisati izgled alata i njihovu namjenu

razvijati zavičajni leksik

izraditi slikovni rječnik

 

MJERLJIVI REZULTATI RADA

Javno predstavljanje rada

 

 

 

JEMATVA

(kombinirani odjel 2. i 4. razreda PŠ Pražnica)

 

IZBOR TEME

Uključivanje u školski projekt ŽIVJETI NA BRAČU U SKLADU S PRIRODOM I KULTURNOM BAŠTINOM omogućuje učenicima da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanja stečena na redovnoj nastavi iz prirode i društva, matematike, likovne kulture i hrvatskog jezika.

CILJ

Kroz projektne djelatnosti upoznati tradicionalni način života u zavičaju kroz način uzgoja, prikupljanja, prerade i skladištenja grožđa te navike i obrede u obiteljima povezane s temom.

Osposobljavati učenike za prihvaćanje odgovornosti o vlastitoj budućnosti, za dobro gospodarenje i održivi razvoj zavičaja.

 

AKTIVNOSTI

posjeti vinograd i obitelj koja se bavi uzgojem vinove loze i prerade grožđa na tradicionalni način

istražiti teren (izgled, reljefna obilježja podneblja) na kojemu uspijeva vinova loza

prikupiti podatke o načinu uzgoja i prerade grožđa

pratiti proces berbe grožđa i proizvodnje po etapama

zapisati nazive predmeta, poslova i aktivnosti povezane s temom

intervjuirati težake

upoznati način skladištenja i pakiranja proizvoda od grožđa

prikupiti i opisati iskustva stanovništva u poslovima jematve nekad i sad

upoznati tradicionalne alate, posude i običaje u jematvi

zapisati tradicionalni jelovnik za dane rada u polju

popisati jela i slastice povezane s tradicijom jematve (marmelada od grožđa, varenik)

prikupiti recepte za jela

povezati temu sa sadržajima svih nastavnih predmeta u 2. i 4. razredu (dubina i širina obrade ovisi o dobi učenika.

 

MJERLJIVI REZULTATI RADA

Javno predstavljanje rada

Skice, nacrti i dokumentacija o radu

 

 

 

ZANIMANJA LJUDI U ZAVIČAJU NEKAD I DANAS

        (utjecaj djelatnosti na okoliš)

(kombinirani odjel od 1- do 4. razreda PŠ Gornji Humac)

 

IZBOR TEME

Uključivanje u školski projekt ŽIVJETI NA BRAČU U SKLADU S PRIRODOM I KULTURNOM BAŠTINOM omogućuje učenicima da nastave rad na višegodišnjem nastavnom projektu LJUDI U ZAVIČAJU NEKAD I DANAS, da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanja stečena na redovnoj nastavi iz prirode i društva, matematike, likovne kulture i hrvatskog jezika.

 

CILJ

Kroz projektne djelatnosti upoznati tradicionalni način života u zavičaju kroz upoznavanje ljudi različitih zanimanja i djelokruga njihova rada. Upoznati način obavljanja različitih zanimanja nekada i danas, potrebne strojeve i alate te utjecaj obavljanja zanimanja na okoliš.

Osposobljavati učenike za prihvaćanje odgovornosti o vlastitoj budućnosti, za dobro gospodarenje i održivi razvoj zavičaja.

 

AKTIVNOSTI

posjeti ljude u mjestu koji se bave različitim zanimanjima u njihovu prirodnom okruženju

promatrati način obavljanja djelatnosti

proučavati i raspravljati o alatima, strojevima, djelovanju ljudi, njihovu ponašanju pri obavljanju posla i predviđati posljedice na okoliš

intervjuirati stare stanovnike o istom tipu djelovanja u prošlosti i njihovu motrištu na današnje vrijeme

proučavati i donositi zaključke o djelotvornosti tradicionalnoga i suvremenoga načina obavljanja djelatnosti

povezati temu sa sadržajima svih nastavnih predmeta od 1. do 4. razreda (dubina i širina obrade ovisi o dobi učenika

 

MJERLJIVI REZULTATI RADA

Javno predstavljanje rada

Skice, nacrti i dokumentacija o radu



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Daniel Šantić   datum: 19. 12. 2011.

linkovi

     Prijava i upis u srednje škole

 Pomoć u izboru daljnjeg obrazovanja ili izbora zanimanja

    


Oglasna ploča

e-Dnevnik

 

 

 


Upisi u srednje škole

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Anketa
E-dnevnik je u odnosu na "stari" način:




Tražilica



Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 12. 2012.

Ovaj mjesec: 688




preskoči na navigaciju