preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
dokumenti
malo soli...

Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:

- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
        

 Robert Fulghum

CLI.C.K FOR SCHOOLS - Erasmus+ partnerstvo

CLI.C.K FOR SCHOOLS Project (Climate Change Kit for Secondary Schools) temelji se na partnerstvu 4 zemlje (Francuska, Italija, Grčka, Hrvatska). Partnerstvo uključuje organizacije aktivne na području edukacije o okolišu (environmental education) i škole (secondary schools) koje u svojim kurikulumima uključuju edukaciju o klimatskim promjenama. To su:

  • Udruga Brač & Osnovna škola Pučišća (HRVATSKA)
  • ERICA & Apro Formazione (ITALIJA)
  • Union APARE-CME & College GARCIN (FRANCUSKA)
  • Argyroupolis Centre for Environmental Education & Mediterranean Centre of Environment (GRČKA)

Kroskurikularni (multidisciplinarni) obrazovni alati omogućit će učenicima s područja Mediterana suočavanje i borbu s posljedicama klimatskih promjena (CC) u regiji koja je njima pogođena. Ovi će alati olakšati razvoj aktivnosti i projekata vezanih uz klimatske promjene učiteljima različitih predmeta.

 

INTELEKTUALNI REZULTATI u sklopu projekta:

O1 - Trenutno stanje u Europi i na Mediteranu - Dijagnoza prakse i obrazovne reference

Cilj ove aktivnosti je uspostaviti detaljan pregled situacije i potreba na razini zemalja partnera, pregled kretanja na razini mediteranskih zemalja i zemalja Europske unije čime je moguće precizirati kontekst stvaranja centra resursa i interaktivnog nastavnog alata.
 

O2 - Online resursni centar - Cli.c.K

Resursni centar nudi učiteljima različitih disciplina praktičan pristup okrenut prema specifičnim karakteristikama mediteranske Europe.

Sastoji se od sljedećih elemenata:

- pomoćni materijali (bibliografija, sažetci, slike, video ...) posvećeni razumijevanju pojava i njihovog utjecaja na mediteranska područja

- nastavna sredstva za korištenje u razredu i izvan njega, u različitim predmetima, usmjerena na razumijevanje fizikalnih fenomena (efekt staklenika, proizvodnju CO2 ...) i analizu njihovog utjecaja na Mediteran

- nastavna sredstva koja podupiru eko – građanske projekte na individualnoj i kolektivnoj razini. Mnogi od ovih obrazovnih projekata koristit će multidisciplinarni pristup, te će se razvijati unutar škola. Na primjer: postaviti kampanju "šetnja do škole", razviti pojednostavljene alate za energetsku dijagnozu ustanove itd.

- zbirka europskih iskustava škola suočenih s klimatskim promjenama, posebice iz već financiranih ERASMUS + ili COMENIUS projekata

- bibliografske veze i reference na svim projektnim jezicima

 

Projektna FACEBOOK stranica: ovdje

 

Vijesti

Edukacija za učitelje (C1) u Albi

Ujedinjena ekipa OŠ Pučišća  i Udruge Brač sudjelovala je od 25.2. do 1.3. 2019. na edukaciji u sklopu Erasmus+ projekta Cli.c.k. for schools u talijanskom gradu Albi. U pet radnih dana „udarničkim“ je ritmom, u svakodnevnim radionicama koje su trajale od 9 do 17-18 sati, odrađen velik posao.


Seminar je započeo u ponedjeljak ujutro interaktivnim igrama za međusobno upoznavanje sudionika, nakon čega je sudionicima prezentiran sažetak projekta i program rada na seminaru. Od popodnevnog dijela prvoga dana svi su sudionici pristupili analizi, vrednovanju i  eventualnoj korekciji predložaka (nastavnih sredstava) koje su partneri napravili u dosadašnjem tijeku projekta. Radilo se u kombiniranim, međunarodnim timovima, što je obogatilo rad različitim perspektivama i pružilo mogućnost za razmjenu iskustava i pogleda, i bolje međusobno upoznavanje sudionika. Na kraju dana svaka ja skupina plenarno iznosila rezultate svoga rada na predlošcima.

U sličnom su radnom ritmu protekli i ostali dani u Albi: grupni rad na analizi predložaka i plenarno izlaganje ostalim sudionicima. Najviše su se analizirali predlošci za aktivnosti kojih i ima najviše, potom i predlošci za projekte.  Petodnevna analiza predložaka povremeno je prekidana drugim aktivnostima. Od strane odgovornog partnera za O3 (ERICA) predstavljen je model ovoga intelektualnog proizvoda – interaktivne igre za učenike.

Jedna je skupina, u kojoj su bile dvije naše članice, nazočila satu u samoj školi domaćinu, na kojem je dvoje domaćih učitelja testiralo provedbu jedne od aktivnosti. Reakcije učenika bile su pozitivne, ponajviše zbog metodologije koja je uključivala korištenje suvremenih tehnologija (izrada digitalnih alata – meme – s porukama vezanim za osvješćivanje javnosti o posljedicama klimatskih promjena).

 Zadnjeg je dana završena analiza i korekcija predložaka u skupnom radu. Ispravljeni predlošci vraćeni su nacionalnim timovima te je otvorena rasprava. U završnoj su analizi članovi našeg tima naglasili potrebu za multidisciplinarnim pristupom zbog kvalitetnije obrade teme ali i zbog činjenice da sva djeca nemaju jednake interese pa im je potrebno ponuditi obradu iste teme kroz različite ulaze, odnosno područja. Svi su se sudionici složili s iznesenim tezama, iako neki smatraju da njihov uobičajeni rad u školama ne ostavlja puno prostora za ovakav pristup.

Zaključno, možemo utvrditi da je u Albi odrađen dobar posao na razvoju intelektualnih proizvoda projekta. Ispravljene predloške još će jednom kroz ožujak partneri pregledati i dati konačne primjedbe, a do kraja travnja potrebno je izraditi i pojmovne predloške.

Osim samog rada na proizvodima, domaćini su nam omogućili i kratko upoznavanje s okolnim područjem. Okolica Albe je bogati, rodni brežuljkasti kraj poznat po uzgoju zdrave hrane i vina. Domaćini su nas odveli u posjet vinogradu i kušaonici vina lokalnog obiteljskog proizvođača, te smo se za sam kraj pogostili tradicionalnim jelima u lokalnoj oštariji, u podnožju monumentalnog zdanja Castello di Grinzane Cavour. Obogaćeni novim iskustvima i lijepim uspomenama vraćamo se novim projektnim aktivnostima u svojim organizacijama.

 

     

 

        



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Daniel Šantić   datum: 6. 3. 2019.

linkovi

     Prijava i upis u srednje škole

 Pomoć u izboru daljnjeg obrazovanja ili izbora zanimanja

    


Oglasna ploča

e-Dnevnik

 

 

 


Upisi u srednje škole

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Anketa
E-dnevnik je u odnosu na "stari" način:




Tražilica



Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 12. 2012.

Ovaj mjesec: 708




preskoči na navigaciju