preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
dokumenti
malo soli...

Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:

- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
        

 Robert Fulghum

Priča o kamenu, Brač - Bourgogne

Nakon dva uspješna Comenius projekta, naša je škola koordinator novoga transnacionalnoga strateškoga partnerstva iz programa Erasmus+. Realizacija projekta započela je s početkom ove školske godine.

Erasmus+ najveći je program Europske unije za obrazovanje koji je zamijenio programe iz generacije 2007-2013, među kojima je bio i Comenius. Transnacionalno strateško partnerstvo, u koje spada i naš projekt, dio je Ključne aktivnosti 2 (Suradnja za inovacije i razmjena dobre prakse) Erasmus+ programa.

Projekt Priča o kamenu, Brač-Bourgogne provodi se u međunarodnom partnerstvu između škola iz različitih podsustava obrazovanja, u Hrvatskoj i Francuskoj. Uz OŠ Pučišća, koordinatora projekta, sudjeluju i Klesarska škola Pučišća, te francuske škole Lycée Les Marcs d'Or i  Collège André Malraux, obje iz Dijona.

Najvažniji projektni ciljevi su:

- unaprijediti profesionalne kompetencije učitelja da bi oni mogli provoditi inovativno i kreativno kroskurikularno poučavanje te istraživačku i projektnu nastavu, te

- povećati učeničku motivaciju za učenje i njihova odgojno-obrazovna postignuća na svim područjima ključnih kompetencija kroz inovativnu obrazovnu praksu.

Metodologija rada na projektu temelji se na uspostavljanju koncepta i demonstraciji cjelokupnoga procesa praktične primjene inovativnoga kroskurikularnog poučavanja:

1. odabir obrazovnih sadržaja primjerenih za inovativno poučavanje (istraživanje primarnih izvora u neposrednoj životnoj okolini učenika iz svih uključenih škola)

2. povezivanje učitelja iz svih škola u interdisciplinarne timove

3. timsko planiranje nastavnoga rada u svakoj školi

4. ostvarivanje inovativnih modela poučavanja u svakoj školi

5. međunarodni susreti učitelja i učenika radi zajedničkoga učenja i razmjene iskustva dobre prakse

6. analiziranje, opisivanje i diseminacija novih znanja, iskustava i rezultata rada.

 

Intelektualni projektni rezultati  povezani su s ciljevima projekta. S obzirom na to da se tema ostvaruje na dvije razine, tematskoj  i metodičkoj, razvit će se dva priručnika. Jedan je kulturološki (Priča o kamenu Brač – Bourgogne), a drugi metodički (Metodika kroskurikularnoga poučavanja s primjerima najbolje prakse).

Kulturološki priručnik odnosi se na primarne izvore učenja, nastavne sadržaje na kojima su se razvili inovativni modeli poučavanja. Učiteljima će biti putokaz o tome kako povezati školsko učenje sa životom učenika u neposrednom okruženju. Metodički priručnik sadrži teorijski okvir za inovativno poučavanje i zbirku metodičkih modela rada koje učitelji odmah mogu primijeniti u svojoj nastavnoj praksi.

Rezultati su namijenjeni su odgojno-obrazovnim djelatnicima i osobama odgovornim za unaprjeđivanje obrazovanja. Slijedeći  uspostavljenu metodologiju i opisane metodičke modele rada, oni mogu primijeniti paradigmu projektne i istraživačke nastave, u kroskurikularnom poučavanju, bez obzira na nastavni sadržaj koji je predmet poučavanja i proučavanja. 

Ostvareni projektni ciljevi jamče održivost rezultata, jer povećane kompetencije učitelja i učenika postaju njihova trajna svojina. Intelektualni projektni rezultati olakšat će svim obrazovnim institucijama primjenu nove obrazovne paradigme, stoga snažno pridonose dugoročnoj održivosti.

Vijesti

Francuski učenici i učitelji u Pučišćima

Skupina učenika i učitelja iz Lycee Les Marcs d'Or u Dijonu boravila je u Pučišćima od 1. do 11. ožujka 2016. u sklopu Erasmus+ strateškog partnerstva.


Klesarska škola Pučišća ugostila je kolege iz Dijona organiziravši im smještaj u neposrednoj blizini škole. Svakoga  jutra učenici i dio učitelja imali su organizirane aktivnosti u radionici Klesarske škole, gdje su upoznali način, metode i tehnike rada u kamenu kakve koriste naši klesari. Popodneva su bila rezervirana za terenski rad, odnosno upoznavanje bračke kamenarske baštine: Jadrankamenov kamenolom, nekoliko kamenarskih obrta,  galeriju i radionicu poznate umjetničke i kamenarske obitelji Jakšić u Donjem Humcu… Gostima je bio zanimljiv i posjet lokalnom obrtniku koji izrađuje alate za obradu kamena.

Domaćini iz OŠ Pučišća pokazali su Francuzima dio bračke srednjovjekovne baštine. Krenuli smo „od vrha“, odnosno od posjeta Vidovoj gori. Nakon kratkog prikaza povijesti naseljavanja na Braču, gosti su uživali u fascinantnom pogledu  s najvišeg otočkog vrha. Potom smo obišli i ostatke crkvice Sv. Vida, a učenici i učitelji iz Dijona te su ostatke analizirali i skicirali. 

 

U srijedu, 9.3. za naše goste pripremili smo program koji ih je trebao uvesti i život i običaje nekadašnjeg Brača. Prvo smo obišli polja u okolici Pučišća i objasnili vrste, funkciju i način gradnje suhozida. Potom smo organizirali radionicu gradnje suhozida. Zadatak je bio od nabacane hrpe kamenja napraviti „urednu bračku gomilu“. Mladi Francuzi zdušno su prionuli poslu i u nešto više od sat vremena napravili velik posao!

 

Na istoj parceli potom smo gostima pokazali staru gustirnu i objasnili važnost racionalnog gospodarenja vodom na otoku koji njome oskudijeva, u čemu suhozidi imaju veliku ulogu. Vidjeli smo i staru (napuštenu) kamenu kuću i pokušali gostima približiti način života naših predaka.

Nakon svega, pristupili smo domaćoj gozbi u obližnjoj poljskoj kućici. Pripremili smo tradicionalne bračke specijalitete: pečenu janjetinu s ražnja, vitalac, domaći brački sir u maslinovom ulju, rožatu… i sve začinjeno domaćom pjesmom. Naši francuski prijatelji uživali su svim osjetilima.

 

U četvrtak, 10.3. poveli smo goste u još jedan poučan obilazak bračke unutrašnjosti. Krenuli smo prema Gornjem Humcu, gdje nas je dočekao učitelj naše područne škole i odveo nas do srednjovjekovne crkvice Svih Svetih. Tu su crkvicu dijelila dva obližnja srednjovjekovna naselja, a specifična je i po velikim, zidanim grobovima koji je okružuju. Podsjetili smo naše goste na tijek naseljavanja Brača, odnosno činjenicu da je unutrašnjost otoka ta koja je kroz povijest bila središte života, od Ilira do srednjovjekovlja. Da bi to zorno prikazali, otišli smo i do crkvice Sv. Jurja i obišli dio srednjovjekovnog naselja Straževnik, u kojem su tragovi naseljavanja vrlo vidljivi. Gosti su pomnjivo skicirali i fotografirali svjedočanstva o životu u srednjem vijeku. 

 

Posjetili smo i PŠ Gornji Humac, u kojoj nam je učitelj prepričao svoj rad na istraživanju povijesnih izvora u okolici Humca. Gosti su bili fascinirani metodologijom i rezultatima učitelja i njegovih malih istraživača, tim više što je riječ o učenicima od 1. do 4. razreda OŠ. Iskoristili smo ovu priliku da s gostima raspravimo i metodologiju kroskurikularnog poučavanja, koja je od presudne važnosti i za rad na našem Erasmus+ projektu.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Daniel Šantić   datum: 15. 3. 2016.

linkovi

     Prijava i upis u srednje škole

 Pomoć u izboru daljnjeg obrazovanja ili izbora zanimanja

    


Oglasna ploča

e-Dnevnik

 

 

 


Upisi u srednje škole

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Anketa
E-dnevnik je u odnosu na "stari" način:




Tražilica



Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 12. 2012.

Ovaj mjesec: 952




preskoči na navigaciju