Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:
- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
Robert Fulghum
Kreativna nastava za Dan škole
U ponedjeljak 30. rujna proslavili smo blagdan sv. Jere, Dan općine Pučišća i Dan škole. Zajedno sa svojim učiteljima učenici su taj dan proveli u istraživanju lokalnih tema, pučiških i otočkih zanimljivosti, kulturne i prirodne baštine, a sve to na nastavi integriranog karaktera.
Prvaši su pričali o sv. Jeri, zaštitniku našeg mjesta. Slušali su bajke na pučiškom idiomu koje su napisali nekadašnji prvaši, a potom pročitanu Crvenkapicu prepričali pučiškim govorom.
Drugaši su upoznali legendu o prijateljstvu svetog Jere i lava nakon čega su predviđali nastavak događaja te iznosili svoje ideje i maštanja. Legendu su potom našim pučiškim govorom prepričavali, dramatizirali, uživljavali se u ulogu likova… Uveli su u legendu i neke nove likove, dodali joj neke nove situacije, da bude baš „naša i po našu“.
Trećaši i četvrtaši su na izvanučioničnoj nastavi posjetili izložbu likovnih radova učenika OŠ Pučišća, upoznali se sa tradicionalnim kamenarskim zanatom u Klesarskoj školi, a o povijesti svoga mjesta doznali su nešto i u župnoj crkvi sv. Jeronima.
I petaši su proučavali život svetog Jeronima. Fragmente njegovog životopisa ilustrirali su u programu Bojanje 3D, a tekst su prepisali i oblikovali u programu za pisanje. Osmišljavali su i pitanja koja su postavljali drugim učenicima nakon što su prezentirali svoje radove. U završnoj aktivnosti učenici su provjerili stečeno znanje igrajući kviz znanja u Kahoot-u.
Učenici šestog razreda integrirali su sadržaje povijesti, geografije i engleskog jezika, te istraživali promjene na području Pučišća u vrijeme Velike seobe naroda. Uživljavali su se u uloge romanskog i novopridošlog slavenskog stanovništva i osmišljavali dijaloge koje su potom prevodili na engleski. Na geografskim kartama označavali su naselja prije i poslije Velike seobe naroda i uočavali promjene u smještaju naselja.
Integriranu nastavu imali su i sedmaši. Kroz temu Lavanda povezali su se sadržaji iz biologije, kemije i matematike. Učenici su istraživali sve o lavandi, od njezinog uzgoja, destilacije ulja, izrade proizvoda, plasmana proizvoda na tržište do konačnog izračuna isplativosti samog uzgoja i proizvodnje. Pretraživali su relevantne podatke na internetu, izradili su plakate koje su prezentirali razredu.
Naši osmaši promatrali su svijet kroz objektiv fotoaparata, integrirajući sadržaje likovne kulture i hrvatskog jezika. Dokumentirali su užurbanu i veselu atmosferu priprema za obilježavanje dana zaštitnika svog mjesta. Posjetili su i radionu klesarske škole i sami isprobali alate za obradu kamena. Rezultat njihova rada bit će videouratci s animacijama u čast Sv. Jere.
Linkovi i dokumenti koji će vam pomoći u pronalaženju informacija bitnih za upis u srednje škole:
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |