preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
dokumenti
malo soli...

Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:

- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
        

 Robert Fulghum

Comenius 2013-2015

   

Nakon uspješno završenog Comenius partnerstva (Razvoj školskoga kurikula - obuka učitelja za održivi razvoj) naša je škola prijavila  novo partnerstvo pod nazivom KROSKURIKULARNO POUČAVANJE NA TEMAMA KULTURNE I PRIRODNE BAŠTINE. U projekt su uključene sljedeće partnerske škole:

Osnovna škola Pučišća - HRVATSKA - škola koordinator
Osnovna škola Marjan, Split - HRVATSKA
Şcoala Gimnazială Nr.1 Ţicleni - RUMUNJSKA
Pasvalio Svalios Pagrindinė Mokykla, Pasvalys - LITVA
Özel Yamanlar Mustafa Şik İlkokulu, İzmir - TURSKA
 
Ostvarujući ovaj projekt učitelji iz partnerskih škola međusobno će razmjenjivati djelotvorne strategije poučavanja obrađujući određenu nastavnu temu kroz različita obrazovna područja.

Tijekom rada na projektu partneri će biti usredotočeni na sljedeće konkretne ciljeve:

- usporediti školske kurikule svih partnerskih škola
- upoznati i usporediti školske sustave partnerskih zemalja
- identificirati prevladavajuće nastavne metode i strategije u partnerskim školama
- odabrati zajedničke teme koje će se kroskurikularno obraditi u svim partnerskim školama
- uključiti projektne aktivnosti u redovne oblike rada partnerskih škola
- međusobno predstavljati rezultate nastavnih i izvannastavnih oblika rada na pojedinim temama tijekom partnerskih susreta
- tijekom partnerskih susreta organizirati aktivnosti i manifestacije koje pridonose međusobnom upoznavanju partnera i razvoju interkulturalne kompetencije
- uspoređivati različite modele poučavanja na istoj temi među partnerskim školama
- organizirati stručne rasprave među učiteljima partnerskih škola i analizirati učinke različitih modela poučavanjana na razvoj učeničkih ključnih kompetencija
- pedagoške spoznaje stečene tijekom rada na projektu uključiti u školski kurikul svake partnerske škole.

 

Comenius vijesti

Susret Comenius partnera u Litvi

Od 9. do 16. svibnja 2015. osmero učitelja naše škole boravilo je u Litvi na partnerskom susretu u sklopu projekta  KROSKURIKULARNO POUČAVANJE NA TEMAMA KULTURNE I PRIRODNE BAŠTINE, iz Comenius programa.


Četvrti, posljednji, sastanak u okviru ovog partnerstva bio je prigoda za upoznavanje Litve, predstavljanje rezultata rada na dogovorenoj projektnoj temi (Voda), te za raspravu o svekolikim rezultatima dosadašnjeg rada.  

 

 

 

 

 

 

 

Glavni projektni cilj našega međunarodnoga školskog partnerstva bio je utvrditi djelotvornost kroskurikularnoga poučavanja. O ostvarenju cilja sudit će se na temelju projektnih rezultata.

Dva su materijalna projektna rezultata:

1. dokazi o provedenom kroskurikularnom poučavanju nastavnih sadržaja obveznih u nacionalnim kurikulima svake partnerske zemlje (prezentacija nastavnoga rada)

2.  zbornih kreativnih učeničkih radova iz svakog nastavnoga područja (učenički rezultati svjedoče o djelotvornosti poučavanja, a kreativni uradci trebali bi dokazati visoku razinu odgojno-obrazovnih postignuća: znanje primjene)

Tijekom dvogodišnjega rada na projektu  učitelji iz partnerskih škola trebali su međusobno razmjenjivati djelotvorne strategije poučavanja kroz primjere najbolje prakse. Određene, zajednički odabrane, nastavne teme obrađivali su kroskurikularno, odnosno kroz različita obrazovna područja. Nakon toga trebali bi analizirati i usporediti učinke odabranoga modela poučavanja na razvoj učeničkih ključnih kompetencija.

Projektni partneri dolaze iz osnovnih škola u Hrvatskoj, Rumunjskoj, Litvi i Turskoj. Očekivano je bilo da će različiti partneri pristupiti realizaciji projektnih zadataka na različite načine. Uzroci tome su višestruki, od zakonodavnog i društvenog konteksta u kojem škole djeluju, do postojećeg iskustva u kreativnim modelima poučavanja i prevladavajuće školske klime u svakoj pojedinoj instituciji. Razlike su bile uočljive  već tijekom projektnih sastanaka, na kojima su partneri, osim rezultata, iznosili i svoje dojmove o radu na projektu. 

Neki od partnera rado su koristili mogućnost razmjene znanja i primjenjivali  kroskurikularno poučavanje, u čemu do sada nisu imali iskustva. Međutim, otegotnom okolnošću smatrali su nemotiviranost dijela svojih školskih  kolektiva na suradnju, što zapravo otežava primjenu kroskurikularnoga poučavanja.

Neki su partneri vrlo brzo shvatili bit spomenutoga pristupa, no kako je vrijeme odmicalo, entuzijazam kao da je opadao. Moglo se primijetiti da je „tradicionalno“ poučavanje uhvatilo duboko korijenje, pa će primjena nove paradigme iziskivati mnogo napora. Istaknuto je i da se ključne promjene u metodologiji nastavnoga rada,  iako nesumnjivo podižu razinu kvalitete, teško mogu očekivati  bez podrške upravljačkih tijela škole.

Bez obzira na prepreke na koje su nailazili partneri u primjeni inovativnih modela poučavanja, svi su se složili da je kroskurikularan pristup vrlo učinkovit i da pozitivno djeluje na razvoj učeničkih kompetencija.

Posebno nas raduje činjenica da je naš tim na sastanak došao s impresivnim dokazima o  kroskurikularnom poučavanju, iako taj model rada u našoj školi ne predstavlja novinu. Rezultati naših učenika jasno pokazuju prednosti inovativnih metodičkih modela rada i interdisciplinarnoga povezivanja sadržaja  iz redovnog plana i programa, odnosno – povezivanja teorijskih znanja sa stvarnim životom. Vjerujemo da će zbornik radova biti zanimljivo svjedočanstvo o tome, osobito  područje konvergentnog stvaralaštva.

Nadamo se da će pedagoške spoznaje stečene tijekom rada na projektu – u manjoj ili većoj mjeri – biti uključene u školski kurikul svake partnerske škole i tako pridonijeti unaprjeđivanju školskih sustava u partnerskim zemljama (zbog čega je projekt i odabran na pozivnom natječaju).

Neke od projektnih rezultata (preliminarni) možete vidjeti na sljedećim linkovima:

Primjer kroskurikularne obrade na temi VODA - 5.razred

Zbornik učeničkih kreativnih radova - radna verzija



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Daniel Šantić   datum: 19. 5. 2015.

linkovi

     Prijava i upis u srednje škole

 Pomoć u izboru daljnjeg obrazovanja ili izbora zanimanja

    


Oglasna ploča

e-Dnevnik

 

 

 


Upisi u srednje škole

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Anketa
E-dnevnik je u odnosu na "stari" način:




Tražilica



Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 12. 2012.

Ovaj mjesec: 702




preskoči na navigaciju